Ferrari F512 M | 1 av 19 | Modificata 1996, Sportkupé
Begagnad Ferrari F512 M | 1 av 19 | Modificata 1996, Sportkupé
Begagnad Ferrari F512 M | 1 av 19 | Modificata 1996, Sportkupé
-
Märke
-
Modell
-
Fordonstyp
-
Växellåda
-
Årsmodell
-
Drivmedel
-
Mil
8 572
-
Ort
Västerås
Fordonets historik
Gratis rapport (9) med bilens historik. Kolla in skador, mätarställning, besiktning och antal ägare.
Fordonsinformation
- Levererad ny den 4 januari 1996 av Ferrari Wichelhausen i Hamburg
- En av endast 19 exemplar som tros ha tillverkats i Nero (Ferrari 1240 DS)
- Väldokumenterad servicehistorik, inklusive kamremsbyte vid 85 360 km
- Utrustad med Tubi Style catback-avgassystem, originalkatalysatorer kvar
- Senare flyttad till Italien innan den förvärvades av oss
- Rekommenderad mekanisk genomgång på grund av tid som förflutit sedan senaste servicen
Daytona Automobil presenterar denna 1996 Ferrari F512 M 'Modificata', den sista och mest förfinade versionen i den legendariska Testarossa-serien. Bilen levererades ny till sin första ägare den 4 januari 1996 av Ferrari Wichelhausen i Hamburg och flyttades senare till Italien innan den förvärvades av oss.
Lackerad i den extremt ovanliga (för modellen) färgen Nero (Ferrari 1240 DS) med matchande Nero-läderinteriör. Detta tros vara ett av endast 19 exemplar i denna specifikation globalt. F512 M introducerade flera viktiga designuppdateringar, inklusive fastmonterade strålkastare, runda bakljus och en front inspirerad av Ferraris racinghistoria, med designelement hämtade från F40 och 512 BB LM.
Bilen har en väl dokumenterad servicehistorik, där tidigt underhåll utfördes hos originalåterförsäljaren under 1995 / 1996 / 1997 / 1998 och 2000. Vidare har service utförts av Ferrari-specialister under 2003, 2005 och 2008. Den senaste stora servicen, genomfördes den 17 augusti 2020 vid 85 360 km (med kamremsbyte). Sedan dess har bilen endast körts 368 km och förvarats i en privat samling. På grund av tiden som har förflutit rekommenderas en mekanisk genomgång om nästa ägare avser att köra bilen regelbundet, vilket vi kan ombesörja till en uppskattad kostnad på 10 000–15 000 euro.
Det tros att vissa karosspaneler har omlackerats, sannolikt på grund av normalt slitage såsom stenskott. Det finns inga tecken på olycksskador, och lackkvaliteten håller mycket hög standard. Bilen är i sitt originalutförande bortsett från ett Tubi Style catback-avgassystem, vilket förbättrar ljudupplevelsen samtidigt som originalkatalysatorerna är kvar. För Ferrari Classiche-certifiering skulle avgassystemet behöva återställas till originalutförande.
- Levererad ny den 4 januari 1996 av Ferrari Wichelhausen i Hamburg
- En av endast 19 exemplar som tros ha tillverkats i Nero (Ferrari 1240 DS)
- Väldokumenterad servicehistorik, inklusive kamremsbyte vid 85 360 km
- Utrustad med Tubi Style catback-avgassystem, originalkatalysatorer kvar
- Senare flyttad till Italien innan den förvärvades av oss
- Rekommenderad mekanisk genomgång på grund av tid som förflutit sedan senaste servicen
Daytona Automobil presenterar denna 1996 Ferrari F512 M 'Modificata', den sista och mest förfinade versionen i den legendariska Testarossa-serien. Bilen levererades ny till sin första ägare den 4 januari 1996 av Ferrari Wichelhausen i Hamburg och flyttades senare till Italien innan den förvärvades av oss.
Lackerad i den extremt ovanliga (för modellen) färgen Nero (Ferrari 1240 DS) med matchande Nero-läderinteriör. Detta tros vara ett av endast 19 exemplar i denna specifikation globalt. F512 M introducerade flera viktiga designuppdateringar, inklusive fastmonterade strålkastare, runda bakljus och en front inspirerad av Ferraris racinghistoria, med designelement hämtade från F40 och 512 BB LM.
Bilen har en väl dokumenterad servicehistorik, där tidigt underhåll utfördes hos originalåterförsäljaren under 1995 / 1996 / 1997 / 1998 och 2000. Vidare har service utförts av Ferrari-specialister under 2003, 2005 och 2008. Den senaste stora servicen, genomfördes den 17 augusti 2020 vid 85 360 km (med kamremsbyte). Sedan dess har bilen endast körts 368 km och förvarats i en privat samling. På grund av tiden som har förflutit rekommenderas en mekanisk genomgång om nästa ägare avser att köra bilen regelbundet, vilket vi kan ombesörja till en uppskattad kostnad på 10 000–15 000 euro.
Det tros att vissa karosspaneler har omlackerats, sannolikt på grund av normalt slitage såsom stenskott. Det finns inga tecken på olycksskador, och lackkvaliteten håller mycket hög standard. Bilen är i sitt originalutförande bortsett från ett Tubi Style catback-avgassystem, vilket förbättrar ljudupplevelsen samtidigt som originalkatalysatorerna är kvar. För Ferrari Classiche-certifiering skulle avgassystemet behöva återställas till originalutförande.

Bonus för stammisar • Allrisk/drulle • Trafikolycksfall
Om säljaren
Ferrari F512 M | 1 av 19 | Modificata 1996, Sportkupé
Ring oss Be oss ringa upp