Januari 10. 2016, Mathias Björkman

Nu kan bilhandlarna chatta med besökarna på Bilweb.se i realtid och snabbt öka sin försäljning!

Under veckan lanserade Bilweb tillsammans med Giosg.com en livechat som låter Bilwebs anslutna bilhandlare prata med Bilwebs besökare i realtid. Riddermark Bil, Mobility Motors och Lindgren Bil är några av bilhandlarna som redan anslutit sig.

Under veckan lanserade Bilweb tillsammans med Giosg.com en livechat som låter Bilwebs anslutna bilhandlare prata med Bilwebs besökare i realtid. Riddermark Bil, Mobility Motors och Lindgren Bil är några av bilhandlarna som redan anslutit sig. Vår uppgift är att driva affärer till våra anslutna bilhandlare. Detta genom att erbjuda riktigt bra funktioner och lösningar för våra besökare. Att låta våra bilhandlare prata med Bilwebs besökare i realtid, när de är inne på handlarens objekt, känns extremt spännande och innovativt, säger Mathias Björkman, ägare och VD för Bilweb. Detta skapar nya möjligheter för en bilhandlare att öka sin försäljning och ligger helt i linje med vår satsning på att bli bilhandlarens bästa vän. När en besökare på Bilweb går in på en bilannons kan säljaren, proaktivt och i realtid, starta en dialog med en kund. Det är ett helt nytt sätt att ta hand om potentiella köpare. Systemet gör det dessutom möjligt att definiera besökarens köpmogenhet utifrån tidigare beteende på bilweb.se. Bilhandlarnas butiker blir helt enkelt lite större. I framtiden kommer vi se fler aktiva innesäljare som tar hand om leads och potentiella köpare på sina egna sajter, på bilweb, Facebook och i andra kanaler där handlarens bilar visas, säger Mathias Björkman. Många av våra kunder hittar oss på nätet och vi satsar hårt på att snabbt följa upp alla intresseanmälningar som kommer in från webben. Detta känns som ett spännande projekt och ligger helt rätt i tiden, säger Alexander Riddermark, ägare av Riddermark Bil i Stockholm. För oss är det viktigt att kommunicera med våra kunder, oavsett i vilka kanaler de befinner sig. Att Bilweb släpper in oss på deras sajt är kul och visar att de satsar på oss bilhandlare. giosg NETWORK är en innovation lösning som gör det möjligt för företag att få kontakt i realtid med slutkunden. Detta leder till kundkontakten skapas och kan påverkas redan i första skedet av köpprocessen, berättar Immo Salonen, sales director för giosg.com

Om Bilweb.se

Bilweb är Sveriges äldsta bilsajt med över 400 000 besök varje månad. Här hittar du de bästa bilarna från de bästa handlarna. Bilweb växer så det knakar och har idag över 700 anslutna bilhandlare med 50 000 bilar, som säljs med de garantier och den trygghet som seriösa bilhandlare erbjuder. De flesta av våra handlare är dessutom anslutna till Motorbranschens Riksförbund (MRF), vilket borgar för extra trygghet i bilköpet.

Om Riddermark Bil

Riddermark Bil är en av Sveriges största och snabbast växande bilhandlare och har sålt över 5000 begagnade bilar under 2015. Idag har man tre anläggningar i Stockholm och har sedan starten utmanat den traditionella bilbranschen genom utveckling av egna plattformar, system och nytänkande.

Om Giosg.com

Giosg tillhandahåller användarvänliga verktyg för smart digital interaktion mellan företag och kunder. Med Giosg kan företagen skapa interaktiva tjänster och öka sin konvertering och försäljning genom ökad användarupplevelse.

För mer information, kontakta:

Mathias Björkman, VD på Bilweb AB, E-post: [email protected], tfn: +46(0) 709 96 64 76 Alexander Riddermark, VD på Riddermark Bil, E-post: [email protected], tfn: +46(0) 706 30 23 26 Pete Pättiniemi, Account Manager (Norden) på Giosg, E-post: [email protected], tfn: +358(0) 505660128